Bērns

Bērnam noteikti jau izveidojusies sava īpašā ēdienkarte! Šeit katram ir individuāla pieeja – viens labprāt loka iekšā putras un zupas, citam nevar ne ar varu iedabūt dārzeņus, bet daži pārtiek vien no cīsiņiem ar kečupu un ne par ko citu i` dzirdēt negrib!

Lai arī mēs akceptējam mazā gudrinieka gaumi, jāparūpējas, lai uzturs būtu pilnvērtīgs un augošais organisms saņemtu vajadzīgo kalcija daudzumu. Ja šajā vecumā novērojams tā trūkums organismā, vēlāk tas var stimulēt tādu saslimšanu rašanos kā osteoporoze un rahīts, kā arī trauslu kaulu un zobu veidošanos. Uzzini, vai tavs lielais mazulis ar ēdienu saņem dienā nepieciešamo kalcija daudzumu! Īpaši gadījumā, ja bērna ēdienkarte ir mainīga un atšķiras no dienas dienā, kalcija kalkulatoru vēlams aizpildīt vismaz nedēļu.

Ieteicamā kalcija deva bērnam vecumā līdz 7 gadiem – 800 mg dienā.

Laiks līdz 7 gadiem ir personības attīstības nozīmīgākais posms. Protams, tas ir ilgstošs process, un šis ir tikai viens, bet ārkārtīgi svarīgs attīstības ķēdes posms, kad vislielāko lomu bērna dzīvē spēlē vecāki. Vēlāk vecāku nozīme mazināsies, viņu vietu ieņems skolotāji, vienaudži un citi līdzcilvēki.

Lai veicinātu trīsgadnieka uzmanības noturību, var sākt ar visai vienkāršām lietām: mācīt aizpogāties, patstāvīgi un kārtīgi ēst u.tml.

Vēlams kopā spēlēties! Sākumā gan pacietība pat vairāk ir nepieciešama tieši vecākiem. Sekojiet, lai bērnam nebūtu pārāk daudz rotaļlietu un lai spēles atbilstu vecumam. Vēlams līdz minimumam samazināt tādus stiprus kairinātājus kā televīzija un datorspēles. Noteikti jāievēro katra cilvēka individuālās temperamenta, rakstura īpatnības.

Ļoti būtisks ir pirmsskolas laiks, jo bērnam drīz būs jāuzsāk sava patstāvīgā dzīve.

Pirmsskolnieka domāšana ir citādāka nekā pieaugušajam. Sevišķi, ja ģimenē nav brāļi un māsas, bērns sevi izjūt kā pasaules centru, kurā ir viņš ar savām vajadzībām. Turpretim apkārtējie pastāv, lai apmierinātu viņa vajadzības.

Skolā notiek pēkšņas pārmaiņas – bērns vairs nav pasaules centrs. Šeit mazajam jāuzņemas atbildība, jākontrolē savas kustības, jāplāno laiks, jākoncentrē uzmanība, turklāt viņu salīdzina ar citiem bērniem. Tāpēc ir būtiski, kā bērns emocionāli un fiziski ir sagatavots šīm būtiskajām pārvērtībām.

Ir svarīgu daudz priekšnoteikumu, lai bērns veiksmīgi uzsāktu skolas gaitas. Pirmkārt, jābūt apzinātai motivācijai uzsākt jauno skolas dzīvi (“Es gribu uz skolu!”). Bērnam pašam jāapzinās jaunie noteikumi, pārmaiņas un iespējas, ko sniedz mācīšanās. Tikpat nozīmīga ir arī intelektuālā gatavība skolai. Bērnam jāatsakās no pirmsskolnieka tēla un jāveido skolnieka tēls. Bērna pozitīva virzība uz skolu kā uz savu personīgo mācību iestādi ir ļoti svarīgs nosacījums veiksmīgām mācībām.