Pusaudzis un jaunietis

Svarīgi saviem jau lielajiem bērniem radīt izpratni par organisma procesiem, lai vēlāk viņi varētu paši parūpēties par sevi. Ja šāda atskārsme rodas, vairs nav vajadzības tik stingri sekot līdzi katram kumosiņam, ko dēls vai meita apēd.

Protams, tas nenozīmē, ka vecāku rūpes var mest pie malas! Mēs taču zinām, cik izklaidīgi mēdz būt pusaudži. Nemaz nerunājot par bezrūpīgajiem jauniešiem…

Šajā vecumā jāuzņem kalcijs, jo līdz pat 24 gadu vecumam organisms turpina augt un attīstīties. Pastāsti bērnam, cik svarīgi uzņemt kalciju, lai būtu spīdīgi mati, veseli zobi un nelūztu nagi, kā arī lai vēlāk nenāktos saskarties ar osteoporozes radītām sekām – kaulu lūzumiem.

Ja nepieciešams papildu kalcijs, novieto burciņu ar medikamentu uz skolēna rakstāmgalda. Un paķer kādu līdzi, kad apciemo savu bērnu studentu!

Savam lielajam bērnam vari ieteikt pārbaudīt uzņemtā kalcija daudzumu – tas ir vienkārši – jādodas uz „Kalcijs.lv” mājas lapu un jāaizpilda Kalcija kalkulators.

Ieteicamā kalcija deva vecumā no 11 līdz 24 gadiem – 1200 1500 mg dienā.