Skolēns

Sācies satraucošais skolas laiks – priekšā tik daudz emocionālu pārdzīvojumu!

Ak, nu kurš tādā brīdī var domāt par kārtīgu ēšanu. Aktivitātes ir daudz – fizkultūra, skraidīšana starpbrīžos, pēcstundu nodarbības un rotaļas ar jaunajiem draugiem. Arī skolas ēdnīcā ne vienmēr šķīvis tiek iztukšots līdz pēdējam kumosiņam…

Taču tieši tagad tik svarīgs ir pilnvērtīgs uzturs, lai nerastos nogurums un nebūtu grūti apgūt jaunas zināšanas! Tā, piemēram, kalcijs palīdz veidoties stipriem matiem, nagiem, zobiem un kauliem, kā arī ir vislabākā osteoporozes un rahīta profilakse. Kauli aug līdz pat 18 gadu vecumam, dažiem cilvēkiem, pat nedaudz ilgāk – līdz 24 gadiem, un tiem ir nepieciešams kalcijs. Tomēr, domājot par kalciju, noteikti nedrīkst aizmirst par D3 vitamīnu, jo kalcijs pilnvērtīgi uzsūksies tikai kombinācijā ar šo saules vitamīnu.

Vecākiem būs grūti izsekot sava bērna ēdienkartei, jo skolas ēdnīcā izvēle ir gana liela. Tomēr ir iespēja kopā ar bērnu izspēlēt spēli – Kalcija kaukulātors, aicinot atzīmēt, ko un cik daudz šajā dienā viņš apēdis.

Ieteicamā kalcija deva skolēnam vecumā līdz 10 gadiem – 1000 1200 mg dienā.

Mazajam skolēnam šis ir pārmaiņu laiks. Bērns meklē savu vietu apkārtējā pasaulē, ir jāpierod pie jaunās lomas. Jāiemācās arī sadzīvot ar vērtēšanu, kas ir ļoti nozīmīgs faktors personības attīstībā. Panākumi mācībās, labas atzīmēs ir vērtīgas, taču spēles – mazsvarīgākas. Iešana skolā kļūst par īstu un nopietnu pienākumu.

Bērns sāk zaudēt bērnišķīgo dabiskumu, viņam parādās cita domāšanas loģika. Skolotājs nereti kļūst par autoritāti, nedaudz mazinot vecāku primāro nozīmību bērna dzīvē.