Ieteikumi

Rūpējoties par savu labsajūtu, menopauzes simptomus var ievērojami mazināt. Tomēr pie ginekologa jāiet vismaz reizi gadā arī tad, ja nekādu sūdzību nav. Tikai tā iespējams izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem.

Daži ieteikumi:

  • valkā vieglu un ērtu apģērbu,
  • samazini alkohola un kofeīna saturošu produktu patēriņu,
  • lieto mazāk asu ēdienu,
  • karstuma viļņu laikā elpo dziļi un lēni (aptuveni sešas reizes minūtē),
  • karstuma viļņus, bezmiegu un neregulāras mēnešreizes var mazināt ar akupunktūru,
  • relaksējies ar jogas un meditācijas palīdzību,
  • konsultējies ar ārstu, lai pareizi izvēlētos piemērotāko – augus valsts preparātus vai HAT (hormonaizstājterapiju),
  • izpildi vingrojumus starpenes un iegurņa muskulatūras stiprināšanai,
  • samazini karstuma viļņus ar regulāru vingrošanu,
  • uzlabos asinscirkulāciju ar vispārēja ķermeņa masāžu,
  • neizvairies no mīlēšanās! Sekss palīdz uzturēt maksts muskulatūru vingru,
  • veic mūzikas terapiju, meditē, lieto vēsas kompreses uz sejas un kakla,
  • noteikti lieto kalcija un D3 vitamīna preparātus.