Mans ķermenis

Sievietei jo īpaši svarīgi ir kopt savu ķermeni – ne vien iegādāties skaistu apģērbu un kosmētiku, bet arī – uzturēt veselību. Ja tev jau ir bērni, jārūpējas par grūtniecības laikā pazaudēto kalciju. Ja mazuli vēl tikai plāno, jāsāk laikus uzkrāt rezerves. Pietiekoša kalcija uzņemšana uzturā nodrošina arī profilaksi pret tādām kaulu sistēmas slimībām kā osteoporoze un rahīts. Mēs jau zinām, ka cilvēka ķermeņa balsts ir kauli – skelets, bet, iespējams, neaizdomājamies, ka kauli aizsargā dzīvībai svarīgos orgānus un piedalās vielmaiņas procesos – glabā sevī kalcija un fosfora rezervi.

Izrādās, kaulu masas veidošanās un noārdīšanās process notiek vienlaicīgi un patstāvīgi. Gadā noārdīšanās ātrums ir 2–10%, tālab ir tik svarīgi nemitīgi papildināt organisma kalcija krājumus, uzņemot kalciju un D3 vitamīnu ar uzturu vai medikamentu veidā.

Protams, apkārtējie ir pieraduši redzēt mūs vienmēr skaistas un starojošas, tomēr reizēm ir tik grūti uzturēt sevi formā… Kāds lieks kilograms, negulēta nakts un stress – tas viss uzreiz atspoguļojas izskatā.

Tā kā sievietes ķermenis ir daudz trauslāks nekā vīrieša, kalcijs īpaši vajadzīgs, lai nostiprinātu kaulu struktūru un attālinātu vai izvairītos no trauslo kaulu slimības – osteoporozes. Kalcijs nodrošina arī veselīgu izskatu – stiprus zobus, jo veido zobu cieto substanci, spīdīgus matus, nelūstošus nagus un labu sejas ādu. Kalcija loma organismā ir nepārvērtējama: tas piedalās nervu impulsu pārvadē, regulē hormonu līmeni un muskuļu kontrakcijas, kalcijam ir svarīga loma arī asiņu recēšanas un B12 vitamīnu uzsūkšanās procesā. Kalcijs palīdz arī uzturēt slaido līniju!