6 SOĻI KAULU VESELĪBAS SAGLABĀŠANAI!

VĒRTĪGAS ZIŅAS | 31. marts 2017

Rūpējoties par kauliem visas dzīves garumā, var izvairīties no osteoporozes, tās rezultātā notikušiem lūzumiem un hroniskām sāpēm!

1. Regulāra fiziskā aktivitāte. Vingrinājumi kaulu nostiprināšanai, piemēram, pastaigas, skriešana, nūjošana. Vingrinājumu intensitātei jābūt atbilstošai vispārējam veselības stāvoklim, un tos jāveic vismaz 30 minūtes dienā 3–5 reizes nedēļā. Pirms vingrošanas uzsākšanas vēlama ārsta rehabilitologa konsultācija – ārsts palīdzēs piemeklēt piemērotākos vingrinājumus un slodzi.
2. Pietiekama kalcija un D vitamīna uzņemšana. Vecumā no 18 līdz 70 gadiem vīrietim ik dienas ar uzturu jāuzņem 1000 mg kalcija, pēc 70 gadu vecuma – 1200 mg dienā.
3. Nesmēķējiet un nelietojiet alkoholu!
4. Pārdomājiet individuālos riska faktorus! Nepieciešamības gadījumā vērsieties pie ārsta!
5. Savlaicīgi pārbaudiet kaulu minerālo blīvumu, veicot osteodensitometriju (DXA)!
6. Ja ārsts ir rekomendējis medikamentus osteoporozes ārstēšanai, nepārtrauciet to lietošanu un noteikti neaizmirstiet par regulāru kalcija un D3 vitamīnu lietošanu!